Annonsera på Google – ge företaget en kickstart

Dags att börja öka synligheten för ditt företag? Många företag idag står kvar på perrongen och inser inte vikten av att lösa biljett till det digitala tåget. Att man fortfarande betalar dyra pengar för marknadsföring i tidningar, på tv eller via reklam i radio är något som ofta sker av slentrian. Det har vi alltid gjort – och det kommer vi alltid att göra. Man skapar en marknadsföringsbudget och följer denna varje år. Detta utan att reflektera över det mest självklara: hur mycket valuta för pengarna får vi egentligen?

Allt följer egentligen en logik. Var finns kunderna – och hur når jag dessa på bästa sätt? Idag ser man att Google är det självklara valet för folk i gemen – och över hela världen. Vi har aldrig tidigare upplevt en sådan dominant aktör inom något område. Du använder Google dagligen och du gör det till allt från att hitta information, produkter, tjänster, för att ta reda på väder och för att hitta adresser: behöver du veta någonting så googlar du. Detta ska man också utnyttja som företag.

En SEO-byrå hjälper dig att ranka högre på Google

Genom att ranka högre på Google så kommer man att hitta kunderna. Du kanske säljer damskor i Gävle och då vill du, helt enkelt, att folk som söker på just detta ska välja din hemsida för att köpa sådana. Därav måste du också slå konkurrensen och placera dig högre upp i den organiska listan som Google skapar. Det sker inte av en slump utan där handlar det om ett både hårt, långsiktigt och tidskrävande arbete som bäst utförs av en Seo-byrå. Det är ett väldigt bra sätt att långsiktigt bygga upp en digital närvaro: hamnar du och ditt företag på exempelvis första- eller andra sidan på Google så kommer ni också att få nya kunder. Så enkelt är det.

Men, det självklara här: hur ska jag kunna vänta så länge och inte få in kunder under tiden? Som sagt, SEO handlar om långsiktighet. Det går emellertid att kombinera detta långsiktiga tänk med snabbare metoder. Om du exempelvis samtidigt väljer att annonsera på Google och genom detta ger dig en närvaro på förstasidan så slår du två flugor i en smäll.

Google Ads är ett bra sätt att dels kickstarta sin digitala närvaro och att samtidigt också anpassa arbetet med SEO utifrån den statistik man får. För, Google Ads är nämligen ett oerhört starkt vapen i att skaffa sig fördelar om hur exempelvis kunder söker, var de finns och hur de agerar online. Utöver detta så finns även andra fördelar. Dels så betalar du per klick. Om ingen besöker din sida så betalar du ingenting. Dels så erbjuder Google Ads även möjligheter att rikta annonseringen. Vilken målgrupp vill du nå – och var finns den målgruppen? Att annonsera på Google ger ditt företag extrema fördelar och det är en bra väg att påbörja resan mot att synas där kunderna verkligen finns.